perjantai 28. marraskuuta 2014

Kuulumisia + Mestarit taas areenalle!

Rakas lukija,

tarkoituksenani on ollut kirjoittaa jo useamman päivän ajan, mutta pienimuotoinen "masennuksenpoikanen" on häirinnyt keskittymistäni. Töistä on otettu saikkua, bongi on porissut, tottakai.

Mutta jotain iloistakin on elämääni ilmaantunut: muisteloillani on nyt yli tuhat lukukertaa! Tilastojen mukaan eniten "teitä" tuntuisi kiinnostavan avoin "tilitykseni" aiheesta Naiset (osa I). Nyt kun masennus alkaa "luonnonlääkitykseni" avulla laantua, voinkin pureutua "mimmipostaukseni" toiseen osaan.

"Mestari Kaunisto" on tässä kuvassa
vielä elämänsä kunnossa. Nykyisin
asia saattaa olla toisin...
Hectorilla on keikka Lahdessa tänään.

Muistan ikuisesti "Mestarit areenalla" esiintymässä Hartwallilla 29. lokakuuta 1998. Se oli ensimmäinen kerta, kun minua kehotettiin eläköitymään työstäni. Vielä tuolloin se ei käynyt päinsä, sillä olinhan ollut töissä vasta 18 vuotta. En kuitenkaan miellä itseäni edelleenkään "kehäraakiksi", sillä minulla on teille uudistusehdotus.

Olen aina surrut "kuolleita mestareita", mutta suurinkaan kaipuuni ei heitä takaisin voi tuoda. Onneksi meillä on oiva joukko elossa olevia musiikkilahjakkuuksia, joista voimme koota hyvinkin tasokkaat "Uudet Mestarit":

Riki Sorsa, Pasi Kaunisto, Mikko Kuustonen, Samuli Edelmann ja Tommi Läntinen.

Tosin suhtaudun Läntisen "keikkakuntoon" hieman skeptisesti - sen verran hurjasti otti mies kolpakkoa jo kasikytluvulla. Jos en aivan väärin muista, taisi Tommille maittaa myös niin sanottu "hatshi". Melkoisella varmuudella voidaan väittää, etteivät ryhmän muutkaan jäsenet mitään "raittiusliikkeen jäseniä" ole.

Kaikille lukijoilleni oikein "mestarillista" viikonloppua! Minä tästä innostuneena laitankin Pasi Kauniston parhaat -savikiekon pyörähtelemään "yhden miehen bileideni" taustalle.

-E.K.

Jälkikirjoitus: olen pahoillani hiljaisesta viikosta. Onneksi nyt olen päässyt itse herra "Kuviksen" sanoin ylös "itsepetoksen loputtomasta suosta",
ja pyhien jälkeen onkin luvassa kauan odotettu "naispostaus".

2 kommenttia:

  1. On sinulla erikoinen valinta uusiksi Mestareiksi. En usko tuon poruukan saavan yhtäkään esiintymistä läpi, vanhoja ällöttäviä juoppoja kaikki viisi!

    VastaaPoista
  2. Tämä on luonnollisesti vain minun listani. Mutta se on hyvin perusteltu lista, nämä viisi artistia edustavat hyvin tässä ajassa Mestarien perintöä. Olen kyllä siitä samaa mieltä kanssasi, että he eivät ole mitään "päihdekasvattajia" ellei oteta "ulkokasvattamista" lukuun. -E.K.

    VastaaPoista